Понеділок, 4 травня
Поєднай тему з відповідною назвою, а потім мету з відповідним визначенням. Спиши частину тексту, яка найбільш тебе зацікавила.
Вправа 116. Вивчи правило!!!
Літературне читання
Тамара Коломієць «Чоловічки»
Діти, сьогодні ми продовжуємо знайомство з Тамарою Коломієць, с. 182, продовжуємо вчитись виразно читати, усно відповідати на
питання.
Давайте пригадаємо біографію Т.Коломієць.
А тепер послухаємо виразне читання віршика.
Українська мова
Будова тексту. Роль абзаців
Розглянемо детальніше будову тексту та роль абзаців у тексті, с. 45-48, вправи 105 – 111.
Вправа 105. Прочитайте уривок із вірша Катерини Перелісної "Верба", усно визнач головну думку.
...І до сонця гілочки
Простягла вербичка.
І м'якенькі, як пушок,
Ніжні, як шовкові,
Ясно дивляться з гілок
Котики вербові.
Простягла вербичка.
І м'якенькі, як пушок,
Ніжні, як шовкові,
Ясно дивляться з гілок
Котики вербові.
Підкресли образні слова й порівняння, за допомогою яких описано вербові котики.
Вправа 106. Прочитай текст. Подумайте, чи правильно розташовані в ньому абзаци. Розмісти їх у логічній послідовності, написавши біля абзаців цифри. Списувати не треба!!!
Вправа 107. Прочитай текст. Поділи на абзаци його у підручнику, там де треба постав позначку Z (абзац). У зошит спиши основну частину й кінцівку тексту.
Вправа 108. Прочитай текст. Усно дайте відповіді на питання. Склади та запиши у підручник зачин та кінцівку. Прочитай удосконалений текст. ЗА БАЖАННЯМ випиши 2-3 дієслова .
Вправа 109. Прочитай уривок із казки Зірки Мензатюк "Прощання з вербою". Визнач складові частини цього тексту.Якої частини не має. УСНО склади потрібну частину. Потім самостійно прочитай усю казку й дізнайся, що сталося далі.
ПРОЩАННЯ З ВЕРБОЮ (За Зіркою Мензатюк)
Пізньої осені господар задумався в саду.
— З горіха я маю мішок горішків, яблуня дала три ящики яблук, зі слив і вишень наварили варення,— розмірковував він.— Тільки з верби нема нічого. Треба її зрубати.
— Ой ні,— зашуміла верба.— Візьми моє пруття. Буде на плоти (огорожі)!
— Постарілася ти, вербо. То мій дід плоти городив. Нині в мене заводські огорожі.
— То візьми моє пруття на розпал.
— Знов немудре кажеш! — засміявся господар.— Мій батько пруттям розпалював, а в мене в хаті газ.
— Чи ти й кошиків не плестимеш, ложок не різьбитимеш?
— Ба ні, не буду.
Зітхнула верба, зронила срібен лист.
— Бачу, справді, я зайвою стала. Зрубай мене. Але, коли твоя ласка, не тепер, а весною.
Відгуляли вітри, відбіліли сніги — знову вийшов господар у сад.
— Пора тебе, вербо , рубати!
— Пора,— каже верба.— Хай-но востаннє з весною землю розбуджу. Закивала верба високими гілками, і злетілися до неї синиці, вівсянки, дрозди, коноплянки, славки і плиски, чижі й горихвістки, і чубатий одуд, і дзьобатий дятел, ще й сорока-скрегока всілася на самісінькім верху. Заспівали, защебетали, закричали на сто голосів:
— Весно красна, ходи до нас!
Почуло їх сонце, відчинило своє блакитне вікно й обсипало вербу цілою зливою проміння. Тої ж миті розкрилися вербові бруньки й випустили золотаво-зелені сережки. І такі прозоро-чисті, такі ніжні гіркуваті пахощі полинули садом! Враз постала дівчина, юна та свіжа, взяла в руки вербову гілочку в цвіту і ну торкати нею все навколо. Торкнула дерева — зацвіли дерева, торкнула землю — хрещатий барвінок спалахнув блакитними зірками, торкнула хмару — і та розквітла, веселкою замаїлася! А дівчина з гілкою — від дерева до дерева, від саду до поля:
— Не я б'ю, верба б'є. За тиждень Великдень!
Почув господар знайомий шелест.
— Ще я тобі гарне літо наворожу. Кинула верба гілку на грядки — і виросли огірки, як мальовані.
— Тепер, господарю, можеш мене й рубати!
Стрепенувся господар. Чи це сон був?
Озирнувся навколо: стоїть верба в пухнастих сережках, у ногах в нього лежить сокира, а в серці краса і сум. Підняв господар сокиру.
— Ні, вербо! — каже, — З горіха я матиму горішки, з яблуні яблука, з вишень і слив наваримо варення. А з тобою в саду буде казка.
Вправа 110. Прочитай словосполучення та продовж добирати прикметники й дієслова.
Наприклад:
Верба цілюща, красива, квітуча.
Верба журиться, росте, квітне.
Склади речення та запиши.
Вправа 111. Знайдіть і позначте правильні твердження, постав + або ✓ у порожню клітинку. Доповніть завдання правильними й хибними твердженнями. ПО БАЖАННЮ.
Руханка!!!
Навколишній світ
Дерева в житті і діяльності людини. Цілющі властивості
дерев. Деревина як промисловий матеріал.
Говоримо про рослини весною, а саме про дерева, цілющі властивості, с. 55-60, читайте та уважно виконуйте завдання.
Математика
Повторення. Прямі, ламані. Кути.
Продовжуємо повторювати вивчене, с. 48, № 37- 40.
Завдання 37. Накресли у зошиті довільної довжини відрізок МК і познач на ньому точку С. Виміряй довжину відрізків МС і СК. Запиши у зошит.
Завдання 38. Побудуй відрізок АВ = 5 см 4 мм і познач на ньому точки С і D так, щоб точка С лежала між точками В і D. Виміряй довжину відрізка ВС.
Завдання 39. Знайди довжину ламаної АВСDЕFK, вимірявши за допомогою лінійки довжини її ланок. Запиши у зошиті ,які з кутів є гострими, прямими, тупими.
Гострі: ∠ В, ∠ С.
Прямі:∠ Е.
Тупі:∠ D, ∠ F.
Завдання 40. Виміряй за допомогою лінійки сторони многокутника і знайди його периметр.
Скільки у нього гострих кутів, прямих, тупих?
Гострі: ∠ А,
Прямі:∠ D.
Тупі:∠ В, ∠ С, ∠ Е.
На сьогодні все!
Бережіть себе!!!
Вівторок, 5 травня
Українська мова
Тема і мета тексту. Заголовок
Завдання на сьогодні с. 49-51,
вправи 112-116.
Починаємо наш урок з продовження висловлювання, вправа 112 виконується в зошиті.
Вправа 113. У підручнику запиши безвідривне сполучення літер та доповни рядок власними варіантами. Потім прочитай речення та пропиши його. Усно поясни вживання розділових знаків. Підкресли прикметники, визнач їх рід.
Вправа 114. УСНО. Вчимося говорити правильно. Сьогодні говоримо про слова Великдень, Великодня. З прийдешнім святом.
Вели́кдень, Воскресі́ння Христо́ве (грец. ... πάσχα, лат. Pascha, івр. פסח песах — проходження повз) — найдавніше християнське свято, головне свято богослужебного року, що встановлено на честь Воскресіння Ісуса Христа.
Вправа 115. Прочитай текст. Підкресли кольоровим олівцем інформацію,яка була для тебе відомою та іншим кольором про яку ти не знав. УСНО дай відповіді на питання.Поєднай тему з відповідною назвою, а потім мету з відповідним визначенням. Спиши частину тексту, яка найбільш тебе зацікавила.
Вправа 116. Вивчи правило!!!
Математика
Повторення. Знаходження довжини відрізка. Рівняння.
Працюємо на с. 49, №41-43, с. 42 №13.
Задача 41. Щоб знайти довжину невідомого відрізка, треба використати взаємозв'язок між частинами і цілим.
а) 18 - 6- 9 = 3 (см)- ВС або 18 - (6+9) = 3 (см) - ВС
б) 7+ 14+ 16 = 37 (см) - АД
в) 36- 29 = 7 (см) - АВ або 36 - 23 = 13 (см) - СД
23 - 7 = 16 (см)- ВС 29 - 13 = 16 (см) - ВС
або 23+ 29 = 52(см)
52 - 36 = 16 (см) -ВС
г) 48- 34 = 14 (см) - СД або 34 - 6 = 28 (см)
14+ 6 = 20 (см) - ВД 48 - 28 = 20 (см) - ВД
Задача 42. Також використовуємо взаємозв'язок між частинами та цілим.
а) АВ = (19 см + 12 см) - 26 см =5 см
б) АЕ = (36 дм + 27 дм) - 45 дм = 18 дм
Задача 43. Відстань від планети Ліхтарника до планети Ділової людини у 2 рази перевищує відстань від планети Географа до планети Короля. Таким чином, воно дорівнює 28 * 2 = 56 глоріусам. Інші відстані обчислюються так:
МК =ЛК = 11 (гл.)
МЛ = ЛК *2 = 11 *2 = 22 (гл.)
МГ = КГ - КМ = 28 - 11 = 17 (гл.)
МД = МГ *2 = 17 * 2 = 34 (л.)
Завдання 13, с. 42. Розв'яжи рівняння.
Навколишній світ
Тестова сторінка.
Дайте відповіді на питання до теми "Пори року.Весна", с. 61-63 Читайте та
уважно виконуйте завдання.
На сьогодні все!!!
Бережіть себе!!!
Середа, 6 травня
Літературне читання
Загадки-добавлянки. Леся Мовчун «Загадки».
Наталія Хаткіна «Веселі римики»
Сьогодні ми розважаємося і допоможуть нам в цьому загадки -добавлянки, с. 182 - 183.
Загадка - невід'ємна частина розвитку дитини. Відгадування загадок сприяє активному розвитку мовлення: дитина починає розуміти, що слово часто має не одне значення, а декілька, що воно може вживатися і в прямому, і в переносному сенсі. Цінність загадок полягає в тому, що вони, граючи, розвивають мислення дитини.
Леся Вікторівна Мовчун народилася 26 серпня 1969 р. у м. Києві. У 1987 р. закінчила Київський державний педагогічний інститут, у 2000 р. захистила кандидатську дисертацію зі спеціальності «Українська мова». Постійний автор рубрики «Наш скарб – рідна мова» (журнал «Барвінок»), у 2004 – 2008 р. – автор і ведуча передачі «Цікаве мовознавство» (Національна радіокомпанія України, 1 канал), у 2007 – 2008 р. – була заступником головного редактора журналу для підлітків «Пригоди».
Має понад 100 публікацій у журналах для дітей „Малятко”, „Барвінок”, „Соняшник”, „Перець”, „Пізнайко”, „Стежка”, „Однокласник”, „Веселка” та ін., а також 8 книжок для дітей «Неслухняні яблучка» (1997), «Чепуриться черепаха» (1999), «Для чемних ведмежат», (1999), «Кактусове королівство» (2007), «Ви такого ще не чули?» (2008), «Мовна лікарня. Пригоди Лєрки Севрючки і цікаві завдання з культури мови» (2009), «Усе підростає» (2010), «Арфа для павучка» (2011) та 2 збірок поезії «Боса троянда» (1993) та «Відцвітають птахи» (2005).
Навчалася на філологічному факультеті Донецького державного університету і закінчила його в 1978 році, по закінченню до 1979 року працювала в селі Терни Краснолиманського району Донецької області вчителем російської мови та літератури. З 1979 року протягом двадцяти років працювала бібліотекарем в Донецькій обласній дитячій бібліотеці імені Кірова.
Працювала журналістом в газетах «Дрібниці життя» і «Погляд». З 2001 року була в редколегії гумористичного журналу «Фонтан» (Одеса). З 2003 року була головним редактором дитячого журналу «Апельсин» (Донецьк).
Померла 15 серпня 2009 року.
Українська мова
Тема і мета тексту. Заголовок
Продовжуємо працювати над текстами та досліджувати їх будову, с. 51-55, вправи 117 - 122.
Вправа 117. Прочитай текст. Добери заголовок. Встановіть зв'язок теми й мети за їх визначенням. Спиши зачин і кінцівку.
Вправа 118. Прочитай текст та вибери заголовок . Визначте та запишіть тему та мету тексту. Створи власний орнамент для писанки.
Для зразку:
Вправа 119. Прочитай словосполучення та продовж добирати прикметники й дієслова.
Наприклад:
Писанка кольорова, українська, гарна.
Писанку розписують, розфарбовують.
Вправа 120. Прочитай заголовок і зачин тексту. Напиши невеличке продовження тексту( основну частину та кінцівку).
Вправа 121. Прочитай висловлення. Добери заголовок. Що можна додати до сказаного?(кінцівку). Допиши.
Вправа 122. УСНО!!! Прочитай вірш Катерини Перелісної. Визнач тему та мету тексту. Послухай та за бажанням заспівай пісню.
Математика
Повторення. Периметр. Площа.
Повторюємо вивчене раніше, С. 50, № 44-47.
Завдання 44.
а - 84 м
в - (84 + 6) м
Р - ?
S - ?
1) 84 + 6 = 90 (м) - в;
2) (84+90) * 2 = 174 * 2 = 348(м) - Р;
3) 84 * 90 = 7560 (м²) - S.
Завдання 45. УВАГА!!! В задачі помилка там написано 75 000 дм², а повинно бути 75 000 м².
S - 75 000 м²
в - 500 м
а - ?
1) 75 000 : 500 = 150 (м) - а;
2) 500 - 150 = 350 (м) - менше ширина від довжини.
Завдання 46.
а - 14 дм
в - (14 * 2)дм
с - ?
Р - 54 дм
1) 14 * 2 = 28 (дм) - в;
2) 54 - ( 14 + 28) = 12 (дм) - с.
Завдання 47.
а - 24 см
в - 24 см : 2
с - (24 + 5) см
Р - ?
1) 24 : 2 = 12 (см) - в;
2) 24 + 5 = 29 (см) - с;
3) 24 + 12 + 29 = 65 (см) - Р.
На сьогодні все!!!
Бережіть себе!!!
Четвер, 7 травня.
Навколишній світ
Травень – тріумф весни. Весняні зміни в житті
рослин і тварин.
Вже настав травень місяць і час про нього поговорити, с. 64-66.
Травень вже вповні вступив у свої володіння. Це чарівний місяць буяння життя в природі, яскравості барв, справжнього тепла, надій на добрий урожай та на кращу долю.
Повітря напоєне пахощами бузку, земля заквітчана жовтогарячими килимами кульбаб та лісовими озерцями ніжних конвалій, а на тлі блакиті неба горять рожево-білі свічки каштанів.
З давніх-давен збереглася назва місяця, в якому буяють трави. У стародавніх рукописах так і значиться: «...місяць Майї, рекомий – травнь». Адже за давньогрецькою міфологією цей місяць був присвячений богині Майї, дочці Атланта і Плейони, матері Гермеса (Меркурія). Майя була старшою з семи сестер Плеяд (в Україні звуться Стожари), небесних німф, що з’являються на небі саме в травні, віщуючи настання сприятливої для мореплавства пори.
Весна-красуня заквітчала землю веселковими барвами квітів, соковитою зеленню трав, теплом і щирістю погожих днів. Настав час наснажити людські душі світлими почуттями, мріями, коханням. І тут слово бере соловейко – щироголосий віщун весняного настрою, молодості й любові.
Це справжній гімн весні. Щирим, світлим почуттям, наповнює серця і душі людей радістю його пісня робить їх натхненними, крилатими. Саме тому місяць буяння трав, квітів, сонячних променів і ніжних почуттів був присвячений прадавніми віщунами соловейкові.
Травень також багатий на святкові дні й важливі дати. Ми відзначаємо День Перемоги – 9 травня, День матері – 13 травня, День сім’ї – 15 травня, День науки, День Європи і ще десяток професійних, державних та пам’ятних дат.
Повітря напоєне пахощами бузку, земля заквітчана жовтогарячими килимами кульбаб та лісовими озерцями ніжних конвалій, а на тлі блакиті неба горять рожево-білі свічки каштанів.
З давніх-давен збереглася назва місяця, в якому буяють трави. У стародавніх рукописах так і значиться: «...місяць Майї, рекомий – травнь». Адже за давньогрецькою міфологією цей місяць був присвячений богині Майї, дочці Атланта і Плейони, матері Гермеса (Меркурія). Майя була старшою з семи сестер Плеяд (в Україні звуться Стожари), небесних німф, що з’являються на небі саме в травні, віщуючи настання сприятливої для мореплавства пори.
Весна-красуня заквітчала землю веселковими барвами квітів, соковитою зеленню трав, теплом і щирістю погожих днів. Настав час наснажити людські душі світлими почуттями, мріями, коханням. І тут слово бере соловейко – щироголосий віщун весняного настрою, молодості й любові.
Це справжній гімн весні. Щирим, світлим почуттям, наповнює серця і душі людей радістю його пісня робить їх натхненними, крилатими. Саме тому місяць буяння трав, квітів, сонячних променів і ніжних почуттів був присвячений прадавніми віщунами соловейкові.
Травень також багатий на святкові дні й важливі дати. Ми відзначаємо День Перемоги – 9 травня, День матері – 13 травня, День сім’ї – 15 травня, День науки, День Європи і ще десяток професійних, державних та пам’ятних дат.
Українська мова
Типи текстів
Будемо вивчати типи текстів, с. 55-58, вправи 123 -129.
Починаємо наш урок з продовження висловлювання, вправа 123 виконується в зошиті.
Вправа 124. У підручнику запиши безвідривне сполучення літер та доповни рядок власними варіантами. Потім прочитай речення та пропиши його. Усно поясни вживання розділових знаків. Підкресли прикметники, визнач їх рід.
Вправа 125. УСНО. Вчимося говорити правильно. Сьогодні говоримо про слова галузка, гілка, гілок.
ГАЛУ́ЗКА, и, жін. Зменш. до галуза. Іван накидав сухих галузок і підпалив (Михайло Коцюбинський, II, 1955, 347); Тріщить ліщина, падають з неї галузки (Остап Вишня, II, 1956, 154); * У порівняннях. Рука хибнула, і булава, як зрубана галузка, зірвалася на землю (Іван Ле, Наливайко, 1957, 419).Значення слова – ГАЛУ́ЗКА – в тлумачному словнику.
Вправа 126. Пригадайте, які типи текстів ми знаємо з 2 класу.
Вправа 127. Прочитай вірш.Підкресли кольоровим олівцем названі цінності лісу. Добери до слова ліс споріднені(спільнокореневі) слова.Познач у них корінь.
Спільнокореневі слова до слова ліс – приклади
- лісовий
- лісок
- лісник
- узлісся
- лісничий
- безлісий
- праліс
- лісочок
Вправа 128. Прочитай словосполучення та продовж добирати прикметники й дієслова.
Наприклад:
Ліс казковий, весняний, голосистий.
Ліс напуває, дивує, манить.
Вправа 129. Прочитайте тексти. Усно дайте відповіді на питання.У рамочках напишіть типи текстів та один за вибором спишіть у зошит.
Руханка!!!
Математика
Повторення. Розв'язування задач
Сьогодні повторимо як розв'язувати задачі,с. 50-51, №48-51.
Задача 48.
Малюк (М) - 5 пл. Карлсон (К) - (5 + 12) пл. Домомучителька(Д) - М+К
Всього -?
1) 5+12 = 17 (пл.) - з'їв Карлсон;
2) 17+ 5 = 22 (пл.) -з'їла Домомучителька;
3) 5+ 17 + 22 = 44 (пл.) - всього.
Відповідь: всього з'їли 44 плюшки.
Задача 49.
1 команда - 24 авт. 2 команда - (24 - 3) авт. 3 команда - 1+ 2
Всього - ?
1) 24 - 3 = 21 (авт.) - 2 команда;
2) 24 + 21 = 45 (авт.) - 3 команда;
3) 24 + 21 + 45 = 90 (авт.) - всього.
Відповідь: всього 90 автомобілів брало участь у гонках.
Завдання 50. ЗА БАЖАННЯМ!!! Придумай задачі за схемою та розв'яжи їх.
Задача 51.
В. - 50 р. Вів. - (50: 2) р. К. - (Вів. - 5) р. Х. - (К.: 10) р.
Щоб довідатися, скільки років живе хом'як, треба тривалість життя коня поділити на 10. Тривалість життя коня невідома, але сказано, що живе на 5 років менше від вівці. Тому спочатку поділимо на 2 - довідаємося, скільки років живе вівця, потім отримане число зменшимо на 5 і результат поділимо на 10.
1) 50 : 2 = 25 (р.) - живе вівця;
2) 25 - 5 = 20 (р.) - живе кінь;
3) 20 : 10 = 2 (р.) - живе хом'як.
Відповідь: хом'як живе 2 роки.
Літературне читання
Василь Сухомлинський «Сергійкова квітка»
Продовжуємо знайомство з творами Василя Сухомлинського, с.183-185 читати, усно дати відповіді на питання.
На сьогодні все!!!
Бережіть себе!!!
П'ятниця, 8 травня
Літературне читання
Сила уяви. Галина Кирпа «Чого я другу не
сказав?»
Завдання с. 175-179, читати.
Українська мова
Типи текстів
Продовжуємо говорити про типи текстів, с. 58-60, вправи 130- 136.
Вправа 130. Підкресли речення, з думкою яких ти погоджуєшся.
Вправа 131. Прочитай, що таке твір-есе.
Вправа 132. Створи схему типів текстів.
Вправа 133. Допиши твердження.
Вправа 134. Пригадай свій відпочинок на природі та запиши 2-3 речення у зошит.
Вправа 135. Допиши міркування за змістом тексту "ЛІС"(вправа 129) у зошит.
Вправа 136. ЗА БАЖАННЯМ!!!
Руханка!!!
Математика
Повторення. Порядок дій у виразах.
Повторюємо порядок дій у виразах, с. 53, № 60-63.
Завдання 60. "Бліц - турнір".
а) а * 3;
б) b + (b+c);
в) n - x - k;
г) (d + k) :3;
д) a*4 - a;
е) y + x *7.
Завдання 61. Порівняй.
Завдання 62. У підручнику укажи порядок дій.
Завдання 63. Склади програму дій і обчисли.
На сьогодні все!!!
Ви молодці!!!
Гарних вихідних!!!
Бережіть себе!!!
Комментариев нет:
Отправить комментарий